We zijn bereikbaar: kunnen we je ergens mee helpen? Stuur ons je vraag. Het contactformulier is open. Spring erheen of sluit het formulier.

Stuur ons je vraag

Altijd snel antwoord van onze helpdesk. Ook 's avonds en in het weekend.

Welkom op de Hebsite Klantenpagina

Deze pagina staat bomvol handige informatie voor jou als klant

Op deze pagina kun je in één overzicht een zee aan informatie vinden over je Hebsite, het gebruik van de Hebsite Tool, hoe je kunt inloggen op je klantenpaneel en meer. Heb je vragen? Neem gerust contact met ons op.

Veelgestelde vragen

Je Hebsite

  • Wat is een Hebsite?

    Een Hebsite is de naam van de prachtige websites die wij voor onze klanten maken. Ze zijn zo mooi, handig in gebruik en doeltreffend... die moet je gewoon Hebben! Hebsite is een gedeponeerd handelsmerk van Xolution, Zeist.

  • Waar kan ik de handleiding voor het beheren van mijn site vinden?

    De handleiding voor het beheren van je site met de Hebsite Tool kun je vinden via docs.hebsite.nl.

  • Hoe log ik in op mijn Hebsite?

    Je kunt inloggen op je Hebsite door naar http://www.jouw-website-adres.nl/hebsite te gaan. Is je webadres example.com, dan ga je naar example.com/hebsite

  • Hoe bekijk ik alle pagina’s op mijn Hebsite?

    Nadat je ingelogd bent, verschijnt bovenaan je Hebsite een balk. Klik op "Hebsite Tool", daarna "Overzicht" en vervolgens op "Alle pagina's" om je pagina's in een lijst te tonen.

  • Hoe bekijk ik alle berichten op mijn Hebsite?

    Nadat je ingelogd bent, verschijnt bovenaan je Hebsite een balk. Klik op "Hebsite Tool", daarna "Overzicht" en vervolgens op "Alle berichten" om je pagina's in een lijst te tonen.

  • Hoe bekijk ik alle foto’s en uploads op mijn Hebsite?

    Nadat je ingelogd bent, verschijnt bovenaan je Hebsite een balk. Klik op "Hebsite Tool", daarna "Media" om je uploads in een galerijweergave te tonen.

  • Hoe voeg ik een nieuwe pagina toe?

    Nadat je ingelogd bent, verschijnt bovenaan je Hebsite een balk. Klik op "Hebsite Tool", daarna op "Toevoegen" en vervolgens op "Nieuwe pagina" om een nieuwe pagina toe te voegen.

    Er wordt gevraagd of je een titel wilt invullen, je kunt een afbeelding instellen gerelateerd aan deze pagina en bepalen of deze nieuwe pagina een sub-pagina wordt van een reeds bestaande pagina op je Hebsite.

    Druk na het invullen op "Opslaan als concept" om de pagina toe te voegen aan je site, maar nog niet zichtbaar te maken voor bezoekers. Als je je pagina gevuld hebt, kun je hem opslaan en publiceren.

  • Hoe voeg ik een nieuw bericht toe?

    Nadat je ingelogd bent, verschijnt bovenaan je Hebsite een balk. Klik op "Hebsite Tool", daarna op "Toevoegen" en vervolgens op "Nieuw bericht" om een nieuw bericht toe te voegen.

    Er wordt gevraagd of je een titel wilt invullen, een categorie te kiezen voor dit bericht en je kunt een afbeelding instellen gerelateerd aan dit bericht.

    Druk na het invullen op "Opslaan als concept" om het bericht toe te voegen aan je site, maar nog niet zichtbaar te maken voor bezoekers. Als je je bericht gevuld hebt, kun je hem opslaan en publiceren.

  • Hoe beheer ik het menu op mijn Hebsite?

    Nadat je ingelogd bent, verschijnt bovenaan je Hebsite een balk. Klik op "Menu" om je menu te beheren. Via het "Pak-en-sleep" of "drag & drop" principe kun je je menuvolgorde aanpassen.

Hebsite support

  • Op welke manieren kan ik support vragen?

    Wij werken doorgaans via schriftelijke ondersteuning via je klantenpaneel. Onze helpdesk heeft geen telefonische support. Kom je ergens echt niet uit dan kun je een beroep doen op onze remote support, waar wij je PC remote overnemen en instellen of aanpassen wat fout gaat. Support via e-mail is inbegrepen, remote support kost €17,50 per 10 minuten.

  • Wat zijn jullie openingstijden?

    Wij zijn elke dag open van 09:00 uur tot 21:00 uur. Je kunt ons bereiken via de contactpagina of als je al klant bent via je klantenpaneel op www.xontrol.nl

  • Bieden jullie ook telefonische support?

    Nee. Om de kosten zo laag mogelijk te houden, bieden wij geen telefonische support. Lees meer over onze tarieven.

  • Kan er iemand bij mij langskomen?

    Ja! Wij werken met externe partners die via een remote sessie op je computer óf bij je thuis langs kunnen komen om bijvoorbeeld je e-mail in te stellen, aanpassingen te doen aan je Hebsite of je op weg te helpen als nieuwe bezitter van een Hebsite. Onze helpdesk kan je hier alles over vertellen. Neem contact op als je hier meer over wilt weten.

  • Hoe lang moet ik doorgaans wachten op support?

    Onze gemiddelde wachttijd bij support is 4 uur. Of je nou om 8 uur 's morgens, 16 uur 's middags of 1 uur 's nachts mailt, je hebt bij ons altijd binnen 4 uur antwoord én een oplossing op je vraag of probleem.

  • Ik ben ontevreden, kan ik een klacht indienen?

    Hoe vervelend wij het ook zouden vinden om te moeten horen dat je klachten hebt: we horen het het liefst wel! Als je ergens ontevreden over bent spreek het uit zodat wij je kunnen helpen én uiteindelijk onze dienstverlening voor jou en voor onze andere klante nkunnen verbeteren.

    Voor klachten hebben wij een speciaal e-mailadres: klachten@hebsite.nl. Dit e-mailadres wordt 5 dagen per week bewaakt, van maandag t/m vrijdag. Wij doen ons uiterste best je klacht binnen 2 dagen te behandelen.

E-mail

  • Hoe stel ik mijn e-mail in?
  • Hoe groot mag een bijlage in e-mail maximaal zijn?

    De limiet voor het versturen van bijlagen is ingesteld op 20MB. Alle bestanden groter dan 20MB kunnen beter verzonden worden via een file-transfer service zoals WeTransfer. Deze dienst is gratis tot bestanden van 2GB (2048MB).

  • Hoeveel e-mailadressen kan ik aanmaken?

    Je mag in je account maximaal 10 e-mailadressen per domeinnaam aanmaken. Ook mag je maximaal 10 forwarders instellen en 10 auto-replies. Een catch-all e-mailadres is vanwege spamproblemen niet mogelijk.

  • Hoe stuur ik mijn mail door naar een ander adres?

    Je kunt je e-mail doorsturen door in te loggen op het Klantenpaneel en...

  • Hoe stel ik een vakantiemelding of auto-reply in?

    Je kunt een auto-reply instellen door in te loggen op het Klantenpaneel en...

  • Kan ik ook een ‘catch-all’ e-mailadres gebruiken?

    Een catch-all e-mailadres kan vanwege spamgevoeligheid helaas niet gebruikt worden op onze servers. Onze maatregelen tegen spam werken niet in combinatie met een catch-all e-mailadres.

  • Hoe veilig is mijn e-mail bij Hebsite?

    Doordat wij inkomende en uitgaande mail automatisch scannen op virussen, spam en overige ongewenste mail is de kans dat je een spam e-mail ontvangt (of verstuurt!) op ons netwerk teruggedrongen tot minder dan 1%. Dat houdt in dat gemiddeld 1 op de 100 e-mails die op ons netwerk ontvangen wordt, een ongewenst bericht is.

    Ook hebben wij een actieve limiet op het aantal mails dat verzonden kan worden per dag: 250. Wil je meer e-mails verzenden dan dat, dan raden wij aan een externe e-mailprovider te gebruiken. Onze helpdesk vertelt je daar graag meer over.

  • Hoe gebruik ik mijn e-mail vanuit Gmail?

    Om je e-mail in te stellen zodat je mail kunt verzenden en ontvangen in Gmail, lees je dit artikel.

  • Hoeveel e-mails kan ik versturen per dag?

    250.

Hosting

  • Hoeveel schijfruimte heb ik in mijn hostingpakket?

    Je hostingpakket waarop je Hebsite gehost wordt heeft 2GB schijfruimte. Heb je meer nodig dan kun je gemakkelijk via het Klantenpaneel je pakket upgraden.

  • Hoeveel dataverkeer (bandbreedte) heb ik in mijn hostingpakket?

    Bij elke Hebsite krijg je van ons 999GB dataverkeer per maand. Niet onbeperkt, maar je gaat er bij normaal gebruik en zelfs bij extreem verbruik nooit overheen.

  • Hoeveel domeinnamen heb ik in mijn pakket?

    Per Hebsite heb je één domeinnaam in je pakket. Uiteraard ben je vrij een extern gehoste domeinnaam naar je Hebsite te verwijzen.

  • Welke domeinextensies kan ik met mijn Hebsite gebruiken?

    Je kunt voor je Hebsite elke domeinextensie gebruiken die je wilt. Heb je een exotische domeinnaam zoals bijvoorbeeld mybeach.party of toch iets behoudender zoals rene-jansen.nl? Alle domeinnamen die vrij zijn óf van jou, kun je met je Hebsite gewoon gebruiken.

    Meer uitleg →

  • Kan ik ook subdomeinen aanmaken?

    Nee. Je kunt geen subdomeinen aanmaken.

  • Kan ik de hosting ook ergens anders voor gebruiken?

    De hosting voor je Hebsite is ontwikkeld speciaal voor het hosten van het Hebsite platform en kan derhalve niet ergens anders voor gebruikt worden dan het hosten van je Hebsite, de Hebsite Tool en je e-mail.

  • Wat zijn de naamservers van Hebsite?

    De naamservers van Hebsite zijn

    • dns1.hebsite.nl
    • dns2.hebsite.nl
    • dns3.hebsite.nl
    • dns4.hebsite.nl

    Je kunt minimaal 2 van deze naamservers gebruiken, gebruik in dat geval dns1 en dns2.

  • Kan ik ook mijn domeinnaam ergens anders hosten?

    Nee. Je blijft wel te allen tijde administratief eigenaar van je domeinaam maar wij verhuizen of registreren domeinnamen op ons netwerk. Mocht je op willen zeggen en je domeinnaam willen verhuizen dan kun je probleemloos de auth-code opvragen en die aan je nieuwe provider geven. Zij kunnen dan de verhuizing in gang zetten.

  • Worden er backups gemaakt van mijn hostingaccount?

    Ja, elke 4 uur wordt er een backup gemaakt van je gehele account, inclusief je e-mail en alle bestanden op de server gerelateerd aan je Hebsite. Je kunt, mocht dat ooit eens nodig zijn maximaal 1x per maand kosteloos je Hebsite laten herstellen naar een punt tot maximaal twee (2) weken eerder. Meer dan 1 herstel per maand kost €50,- per hersteloperatie, exclusief 21% BTW.

  • In welke datacenters wordt mijn Hebsite gehost?

    Je Hebsite wordt gehost in twee groene datacenter van Previder. Dit zijn beide TIER3+, ISO27001, ISO14001, ISO9001 datacenters die voldoen aan de hoogste veiligheids- en kwaliteitseisen. Bekijk Specsheet (PDF)

Administratie

  • Wat is de betaaltermijn voor facturen?

    De betaaltermijn voor facturen is 7 dagen vanaf de factuurdatum. Je kunt via het Klantenpaneel je facturen eenvoudig via iDeal, PayPal of Bancontact betalen. Mocht het een keer niet uitkomen om de factuur binnen 7 dagen te voldoen, dan kun je altijd even contact met ons opnemen.

  • Hoe kan ik facturen betalen?

    Je kunt bij ons betalen met iDeal, PayPal, Bancontact / Mr. Cash of via een bankoverschrijving. Houd er rekening mee dat een overschrijving een paar dagen kan duren en je dus het risico loopt wanneer je te laat betaalt dat je account op non-actief wordt gesteld tot er betaald is.

  • Wanneer wordt een website op non-actief gezet?

    Bij uitblijven van betaling, of bij het overtreden van geldende wetten, kan je website op non-actief worden gesteld. Als jij je facturen altijd netjes betaalt en je uit geen illegale praktijken op je website, heb je niets te vrezen. Een website wordt nooit zomaar op non-actief gezet en uiteraard wordt je direct ingelicht over de status van website via het e-mailadres dat bij ons bekend is.

  • Kan ik facturen ook per post ontvangen?

    Nee. Onze administratie werkt volledig digitaal en wij kunnen derhalve geen facturen opsturen per post.

  • Wat gebeurt er als ik te laat betaal?

    Mocht het onverhoopt een keer zo zijn dat je te laat betaalt dan krijg je van ons bericht. Op dat moment is er nog niets aan de hand en heb je nog een week de openstaande factuur alsnog te voldoen. Mocht je hieraan geen gehoor geven dan zijn wij genoodzaakt je account en Hebsite op non-actief te zetten. Je Hebsite, bestanden, e-mail en gegevens worden nog beperkt bewaard, maar uiteindelijk verwijderd indien de betaling van openstaande facturen uitblijft.

  • Wat gebeurt er als ik niet betaal?

    In het geval dat betaling geheel uitblijft, zijn wij genoodzaakt je account door te geven aan onze incassopartner. Bijkomende kosten zijn vanaf dat moment voor de klant. Ook wordt de website offline gehaald en bewaard tot de uiteindelijke betaling binnen is. Vanaf dat moment heb je de keuze je Hebsite alsnog te downloaden en ergens anders te hosten.

  • Wat is de contractsduur?

    Bij aanschaf van een nieuwe Hebsite ga je een contract aan voor één (1) jaar. Na het eerste jaar is het contract met een opzegtermijn van één (1) maand te stoppen.

  • Kan ik opzeggen wanneer ik wil?

    Hebsite hanteert het eerste jaar een contractsduur van één (1) jaar. Wil je binnen deze termijn opzeggen, dan is dat mogelijk maar betaal je de resterende maandtermijnen in één keer. Na één (1) jaar is het contract met één (1) maand opzegtermijn te stoppen.

  • Wat is de opzegtermijn?

    Onze algemene opzegtermijn is één kalendermaand. Dit geldt voor alle producten, diensten en eventuele externe diensten die je bij of via ons afneemt.

  • Zijn er kosten verbonden aan een opzegging?

    Het opzeggen van een Hebsite contract binnen het eerste jaar is niet kostenloos. Indien je het contract wilt opzeggen, betaal je tijdens het eerste jaar de resterende maandtermijnen in één keer. Dus stel jij zegt 4 maanden voor het aflopen van je contract op, dan rekenen wij 4x je maandbedrag door op je eindfactuur. Na het voldoen van je eindfactuur ben je niet langer gebonden aan het contract en kun je je website bijvoorbeeld verhuizen naar een andere partij.

image/svg+xml